Vezess!

A kedvencem M. mert a kabátját mindig ráakasztja a miénkre, illetve csak egyikünkére. És pontosan tudjuk, hogy rá fogja akasztani, meg azt is, hogy éppen melyikre.
J. szövege fergeteges, mindamellett kocsis módjára káromkodik, és nincs, aki ne röhögné el magát egy megbeszélésen rajta, még ha inkább sírni volna is kedvünk egy-egy téma miatt.
Van remegő hangú, csendesen mormolós, extra rezgésszámú frekvencián beszélő, kedves, arrogáns, harsány.
Ahányat ismerek, annyi félék.
Ők a vezetőink.

Ha bekerülsz egy cégbe, általában 2 perc alatt le tudod venni, hogy egy manager kb. melyik kategória: jó vagy nem az.
Persze ez olyan, hogy van, aki neked jó, másnak meg nem az, de pont ez a lényeg.

A vezetőkről nekünk beosztottaknak az az elképzelésünk, hogy szépen, okosan kell dolgozni, és akkor majd megsímogatja a fejünket, elégedett lesz, rábólint a bónuszunkra, és támogatja az előrejutásunkat.
Ez nagyjából így is van, bár az én tapasztalatom az, hogy előrejutás témában az ember szinte kizárólag magára számíthat számítson. Akik nem így gondolják, ők panaszkodnak, hogy minden milyen borzasztó, és utálják a munkájukat, de mégsem tesznek semmit, hogy jobb legyen.
Sajnos nekem is vannak  voltak ilyen periódusaim, nem is vagyok büszke rá..

Mindegy, a légyeg, hogy ők is ugyanolyan emberek, mint mi, viszont korábbi érdemeik alapján kiválasztották őket egy szép, vezető feladatra.
Előfordul, hogy ezután az előző mondat első felét ők már egy kicsit másként értelmezik, de én továbbra is emberként és nem egyéb felsőbbrendű lényként gondolok rájuk, akiknek más a feladata, ami egyben az én életemre, munkámra is befolyással van.

Számomra az ideális:

1. van célja: lát egy A-ból B-be vezető utat maga előtt.
2. kommunikál: elmondja.
3. nyitott: érdekli, hogy a résztvevőknek mi erről a véleménye.
4. kevesebbet beszél, többet hallgat: prédikátorok kíméljenek. (ezen a gyerekeim most röhögnének)
és a Csillagos ötös típus: kérdez.

Nem hiszem, hogy én jó vezető volnék, mert viszonylag introvertált üzemmódban pöfögök, és az érzelmeim néha őrült mód befolyásolnak. Még jó, hogy ilyen bug-ok mellett elviselnek a kolléganőim..
Viszont szerintem apró, kifinomult jelzésekkel könnyen kifejezésre lehet juttatni az elvárásokat egy vezetővel szemben, már amelyiknek van erre antennája.
Egy jó történet egy csúnya buktáról, ami tanulságokkal szolgálhat a későbbi fejlesztéshez, egy ügyfél visszajelzés a munkámmal kapcsolatban.
Én amolyan tartom a távolságot típus vagyok, miközben szívesen beszélgetek magamról a munkatársaimmal, és ez a vezetőimmel kapcsolatban sincs másképp. A képletet persze bármikor megbolondíthatja egy jól sikerült csapatépítő, vagy egy közös, kiabálós meeting, de az ilyen izgalmakat meg külön nagyon szeretem, úgyhogy ennyi még belefér.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.