umag

Közel 10 éve nem jártam Horvátországban, de úgy tűnik nem maradtam le semmiről, mert ugyanúgy “hozta a formáját”, mint akkor: tengerillat, perzselő nap és sült halszag mindenfelé.

bond

Véletlenül kerültünk Umag városába, eredetileg Szlovénia volt a célpont (végül az ő autópályájukat használtuk, jóval kedvezőbb áron), de ez egy határ menti település, és leszámítva a határátkelő és/vagy autópályára hajtáskori dugókat, maga a nyugalom.

blues

A város aprócska, de azért van néhány nagyon jellegzetes mediterrán vonása, a kiteregetett ruhák és a szűk utcák ezek közül a gyengéim.

cat

nirvana

A tengerparton egymást érik a kirándulásra csábító hajók, ennél sikkesebbet azért nem találni!

rope

lonely

Nemcsak a turizmust szolgáló flotta van a kikötőben, sokkal több a halászhajó, halászcsónak. Ők esténként rendbe szedik a cuccaikat, kitakarítják a hajót, bepakolják a hálókat. Ez nekik munka, nekünk pedig extra látványosság a városi séta közben. Amit a képek nem adnak vissza, azok a tenger és a hal erős szaga, amivel az én városi orrom csak nehezen barátkozott meg.

next day

fishing

sky

Umag belvárosa csupán egyetlen pici tér, és a hozzá vezető, éttermekkel lefedett sétánya. Ezek érdekes módon reggel/délben és este is ugyanolyan kellemes hangulatot árasztanak, ugyanúgy telve vannak emberekkel. A szokás, mely szerint hajszál híján berántanak egy étterembe, vagy fagyizóba, pár séta után már kezelhető, nekem az jött be, hogy nem mosolygok vissza olyan kedvesen, és onnantól kezdve hagyják, hogy én döntsem el, merre tovább.

escape

Az egyik nap elmentünk Rovinjba, és kevés remény volt arra, hogy jól sikerül a nap, mert a következő akadályokat kellett legyűrnünk: eső, autópálya dugó, nem autópálya dugó, úton oldalára borult autó, parkolóhely vadászat, városközponttól igen messze talált parkolóhelyről a város megközelítése két rollerrel felszerelt gyerekkel, ugyanezek a gyerekek eddigre éhes gyerekek lettek, és így tovább.

littles

fishes

Azért 2 óra után bejutottunk a városba, és imádtam! Minden létező helyiségben volt egy apró boltocska, elég volt csak lépni néhányat. Rengeteg kézműves üzlet, köztük sok bóvli, de így legalább látszott a különbség.

woman

colors

A helyieket nagyon bírtam, nagyon lazák, együtt élnek a városukkal, otthonuknak tekintik az utcákat, természetesnek veszik a városlátogatók jelenlétét. Egyátalán nem kirakat emberkék, minden mozzanatuk magától értetődő, mintha mindig is így lett volna. Lehet, hogy egyszer el kéne látogatnunk ide télen, hogy akkor milyen itt jönni-menni.

lady

Ez az idős hölgy a mögötte lévő galéria alkotója. Köszöntünk egymásnak, és hosszú percekig nézegettük a festményeit, miközben ő meg bennünket figyelt. Először nem mertem lefotózni, de amikor tovább álltunk, muszáj volt készítenem róla egy képet. Ő és a képei az egyik legkedvesebb emlékem a városból.

dinner

Az éttermekkel többségében jól jártunk, csak, ha nem eszel halat, akkor nem szeretnek, és ehetsz csirkét. Ez főleg a tengerpari vonalra jellemző. Feljebb a városban bármilyen étel elérhető, de nekem két nagy gasztronómiai élményem volt. Az egyik a Rustica étterem, ide nem volt foglalásunk (pedig kell), és éppen hogy csak beengedtek bennünket egy utolsó szabad asztalhoz, pedig még csak 6 óra volt.

umag

A másik a helyi piacon, a halas közvetlen szomszédságában álló kávézóból. Ez egyben pékség is, és vannak torták. Fura dolog a délelőtti piacozás közben tortát enni, de ezeknek nem lehetett ellenállni: túrótorta, sajttorta, sacher torta. Ilyen sorrendben kértem, és a hölgy egyenként kivette a tortákat a pultból, és vágott belőle egy akkora szeletet, amekkorát gondolt.

És azóta is ez az első történet, amit elmesélek, ha valaki megkérdezi, milyen volt Horvátországban: a piacon tortát ettünk, amin nem volt undok nejloncsomagolás, és mellé olyan erős, krémes eszpresszót készítettek, hogy alig egy ujjnyira töltötte meg a pici csészét, és hosszú percekig remegett a térdem, miután elkortyoltam.

Egyszóval Umag telitalálat, ha egy kis Horvátországra vágyik az ember, és egyensúlyban akarja élvezni a tengerpart-kisváros élményét!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...